Tony Ballantine:

Recursion

Clive Barker:

Abarat

Peter S. Beagle:

Az utolsó egyszarvú

Ray Bradbury:

Az öröm masinériái

Brom:

The Plucker

Italo Calvino:

A kettészelt őrgróf

Orson Scott Card:

Az Alvin Maker-ciklus

Jonathan Carroll:

The Land of Laughs

Voice of our Shadow

Bones of the Moon

Susanna Clarke:

Jonathan Strange & Mr. Norrell

Don DeLillo:

White Noise (Fehér zaj)

Stephen R. Donaldson:

A Thomas Covenant-saga

Mordant’s Need

Gap

Greg Egan:

Distress

Diaspora

Steven Erikson:

Gardens of the Moon

Gregory Frost:

Fitcher's Brides

Mark Frost:

The List of Seven

Alan Dean Foster:

Journeys of the Catechist

Neil Gaiman:

Amerikai istenek

Stardust

Coraline

Anansi Boys

Fragile Things

Marc D. Giller:

Hammerjack

Lisa Goldstein:

Dark Cities Underground

Mark Haddon:

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Laurell K. Hamilton:

Anita Blake, vámpírvadász

Joanne Harris:

Jigs & Reels

Keith Hartman:

The Gumshoe, the Witch
and the Virtual Corpse

Gumshoe Gorilla

Mark Helprin:

Téli mese

Robin Hobb:

Liveship Traders

Robert Holdstock:

Mythago Wood

Lavondyss

Kazuo Ishiguro:

Never Let Me Go

Guy Gavriel Kay:

The Fionavar Tapestry

The Last Light of the Sun

Ysabel

Elizabeth Kostova:

The Historian

Jonathan Lethem:

Amnesia Moon

Szergej Lukjanyenko:

Éjszakai Őrség

Nappali Őrség

George R R Martin:

Sandkings (novella)

A Game of Thrones

A Clash of Kings / A Storm of Swords / A Feast for Crows

China Miéville:

King Rat

Perdido Street Station

The Scar

The Iron Council

Looking for Jake

UnLunDun

David Mitchell:

Cloud Atlas

Black Swan Green

Christopher Moore:

Biff evangéliuma

Ördögöd van!

A leghülyébb angyal

Richard Morgan:

Altered Carbon

Market Forces

William Morris

regényei

Murakami Haruki:

Kafka on the Shore

Audrey Niffenegger:

Az időutazó felesége

Chuck Palahniuk:

Choke

Lullaby

Mervyn Peake:

A Gormenghast-trilógia

Arturo Pérez-Reverte:

El maestro de esgrima

La Tabla des Flandes

El Club Dumas

La Piel del Tambor

La Carta Esférica

Tim Powers:

Fault Lines
A Halászkirály-ciklus

Declare

On Stranger Tides

Terry Pratchett:

Death's Domain (A Discworld Mapp)

Guards! Guards!

The Dark Side of the Sun

David Sedaris:

The Santaland Diaries

Dan Simmons:

Hyperion

The Fall of Hyperion

Endymion / The Rise
of Endymion

Ilium

Káli dala

Tad Williams:

Memory, Sorrow, and Thorn

Otherland / Másvilág

Robert Charles Wilson:

Spin

Carlos Ruiz Zafón:

La Sombra del Viento

Arturo Pérez-Reverte:
La Piel del Tambor

The Seville Communion

Hacker hatol be a Vatikán számítógép-hálózatának a szívébe, és mielőtt nyomtalanul eltűnne, kurta, de annál érthetetlenebb üzenetet hagy a Szentatyának. „Mentsétek meg a Könnyező Miasszonyunkat”, kéri az ismeretlen, és miután kiderül, hogy a szálak egy régi sevillai templomhoz vezetnek, Lorenzo Quart atyát, a Külügyi Kapcsolatok Hivatalának nyomozóját küldik Spanyolországba.

A szóban forgó templom, az Iglesia de Nuestra Senorita de Las Lagrimas, azaz a Könnyező Miasszonyunk lebontásra váró, ódon épülete Sevilla szívében, a szűk, fehér utcák rejtekében. A barokk templom pusztulásra van ítélve, de a jelek szerint nem adja magát könnyen. Két védelmezője azonban már meghalt, és a jelek szerint senki sem hiszi el igazán, hogy baleset végzett velük. Néhány haláleset, egyházon belüli hatalmi játékok, egy dúsgazdag andalúz nemesi család, egy gátlástalan üzletember és egy százéves, tragikus szerelmi történet bonyolódik egymásba a regény lapjain, és igen ingatag pókhálót alkot, az örökké kikerülhetetlen, vénséges templommal a kellős közepén.

Ebben a kusza rengetegben kell eligazodnia a tehetséges, fiatal és jóképű Lorenzo Quart atyának; nyomozása során egyre mélyebbre lábal a szövevényes kapcsolatok ingoványába, ahol néhányan akadályozni próbálják, mások az életére törnek vagy egyszerűen beleszeretnek, és a bűnügyi történet egyre kevésbé emlékeztet krimire, sokkal inkább kibicsaklott életek krónikájára, háttérként Sevilla gyönyörű városával. A szerző azért természetesen nem hagyja cserben az olvasóit, és nem hiányozhat a műfajhoz illő, meglepetésekkel előrukkoló befejezés.

A könyv nem Pérez-Reverte legerősebb munkája: kriminek nem kiugró, megoldásai nem mérhetőek például az El Club Dumas csavarjaihoz — habár az elmaradhatatlan fordulatok itt sem hiányozhatnak —, és mai szemmel nézve az internettel, hackeléssel foglakozó részek picit avíttasnak tűnhetnek. Ami azonban messze kiemeli a bűnügyi regények sorából, az a szerző figyelemreméltó íráskészsége: a felsorakoztatott szereplők életteliek és cseppet sem szokványosak, a helyszínek pedig valóban az olvasó elé idézik Sevilla forró utcáit és narancsfákkal beültetett patióit, az Aranytornyot meg a lustán csordogáló Guadalquivirt.

brainoiz