Tony Ballantine:

Recursion

Clive Barker:

Abarat

Peter S. Beagle:

Az utolsó egyszarvú

Ray Bradbury:

Az öröm masinériái

Brom:

The Plucker

Italo Calvino:

A kettészelt őrgróf

Orson Scott Card:

Az Alvin Maker-ciklus

Jonathan Carroll:

The Land of Laughs

Voice of our Shadow

Bones of the Moon

Susanna Clarke:

Jonathan Strange & Mr. Norrell

Don DeLillo:

White Noise (Fehér zaj)

Stephen R. Donaldson:

A Thomas Covenant-saga

Mordant’s Need

Gap

Greg Egan:

Distress

Diaspora

Steven Erikson:

Gardens of the Moon

Gregory Frost:

Fitcher's Brides

Mark Frost:

The List of Seven

Alan Dean Foster:

Journeys of the Catechist

Neil Gaiman:

Amerikai istenek

Stardust

Coraline

Anansi Boys

Fragile Things

Marc D. Giller:

Hammerjack

Lisa Goldstein:

Dark Cities Underground

Mark Haddon:

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Laurell K. Hamilton:

Anita Blake, vámpírvadász

Joanne Harris:

Jigs & Reels

Keith Hartman:

The Gumshoe, the Witch
and the Virtual Corpse

Gumshoe Gorilla

Mark Helprin:

Téli mese

Robin Hobb:

Liveship Traders

Robert Holdstock:

Mythago Wood

Lavondyss

Kazuo Ishiguro:

Never Let Me Go

Guy Gavriel Kay:

The Fionavar Tapestry

The Last Light of the Sun

Ysabel

Elizabeth Kostova:

The Historian

Jonathan Lethem:

Amnesia Moon

Szergej Lukjanyenko:

Éjszakai Őrség

Nappali Őrség

George R R Martin:

Sandkings (novella)

A Game of Thrones

A Clash of Kings / A Storm of Swords / A Feast for Crows

China Miéville:

King Rat

Perdido Street Station

The Scar

The Iron Council

Looking for Jake

UnLunDun

David Mitchell:

Cloud Atlas

Black Swan Green

Christopher Moore:

Biff evangéliuma

Ördögöd van!

A leghülyébb angyal

Richard Morgan:

Altered Carbon

Market Forces

William Morris

regényei

Murakami Haruki:

Kafka on the Shore

Audrey Niffenegger:

Az időutazó felesége

Chuck Palahniuk:

Choke

Lullaby

Mervyn Peake:

A Gormenghast-trilógia

Arturo Pérez-Reverte:

El maestro de esgrima

La Tabla des Flandes

El Club Dumas

La Piel del Tambor

La Carta Esférica

Tim Powers:

Fault Lines
A Halászkirály-ciklus

Declare

On Stranger Tides

Terry Pratchett:

Death's Domain (A Discworld Mapp)

Guards! Guards!

The Dark Side of the Sun

David Sedaris:

The Santaland Diaries

Dan Simmons:

Hyperion

The Fall of Hyperion

Endymion / The Rise
of Endymion

Ilium

Káli dala

Tad Williams:

Memory, Sorrow, and Thorn

Otherland / Másvilág

Robert Charles Wilson:

Spin

Carlos Ruiz Zafón:

La Sombra del Viento

Brom: The Plucker


Harlekin visszatért és Toy Storyt játszik.

Az elmúlt évtizedek alapján úgy néz ki, hogy a meséknek sikerült túlélniük azt a sokkot, ami valahol akkor kezdődött, amikor a Grimm testvérek elkezdték a gyermekekhez igazítani az eleve nekik szóló történeteket, s a Disney-i cukormázban tetőzött. Egészen a múlt század végéig kellett várnunk, hogy visszatérjen az egyensúly, és a csodák mellé visszaköltözzön a rettenet is a mesék világába.

Clive Baker Abarat című munkájáról már ezeken az oldalakon is olvashattunk. Társai már mind ott sorakoznak a felnőttlelkű gyerekek és gyereklelkű felnőttek könyvespolcain. Ám az mindenképpen figyelemreméltó, ha egy képzőművész tollat ragad, hogy írni kezdjen. Márpedig Bromot eddig csak festőként ismerhettünk, hiszen egyike azon szerepjáték-illusztrátoroknak, akinek műveit álmukból felverve is felismerik a rajongók.

Első hallásra bizarr ötletnek tűnik, hogy az olajfesték Gigerét ráengedjék egy gyerekkönyvre, s az eredmény valóban az: egy teljesen elborult, ám mégis meggyőző mű. Szerencsére Brom nem próbálta megváltani a világirodalmat, így a történet nem túl bonyolult, de talán éppen ezért tökéletesen működik.

Jack, a megunt dobozbohóc az ágy alá szorult az ősöreg Diótörővel együtt, innen nézik, ahogy a gazdájuk, Thomas kedvelt játékai éjszaka táncra perdülnek, innen látják, ahogy éjféli sétára kel a belga babapár, a Vörös Lovag és párja, a Hótündér. Jack magányosan siratja elmúlását és reménytelen szerelmét a Hótündér iránt, amikor is megérkezik Thomas édesapja, aki a messzi Afrikából különös ajándékot hoz magával. Egy maszkot, mely védelmet nyújt a gonosz lelkek ellen. Ám a rémisztő maszk eltörik, és egy ősi, rettenetes szellem szabadul el, melynek egyetlen célja Thomas lelkének elorzása. A szellem csakhamar testet ölt, maga teremtette csatlósaival rettenetet és gyászt hozva Thomas és játékbabái világába. Egyedül Jack az, aki — Thomas fekete dajkájának, Mabelle-nek a segítségével — szembe mer szállni a Rémmel, hogy kiszabadítsa a Hótündért és megmentse Thomast a pusztulástól. Ahogy az már csak lenni szokott, küldetése során egymást követik a különféle akadályok, hogy szövetségesei és a Kígyószív segítségével szembenézzen magával Pluckerrel is. A gyönyörűen kivitelezett kötet közel százötven oldalán át hömpölyög a cselekmény, mely természetesen nem nélkülözi a váratlan fordulatokat, de — hiszen Bromról van szó — a rettenetet és a tragédiát sem.

Gyönyörűen kivitelezett kötetről beszélhetünk, mert a keménytáblás, nagy alakú könyv (30x25 cm) felér egy művészeti albummal is: nincsen olyan oldal, ahol ne bukkana fel legalább egy Brom rajz, néhol duplaoldalas panorámaképben csodálhatjuk meg a babák hősies küzdelmélt a természetfeletti rémségekkel szemben. A megjelenő figurák megőrzik azt a bromi vadságot, amelyet a korábbi művekből ismerhettünk, ugyanakkor jelen van bennük egy olyanféle bumfordiság, amilyet minden valamirevaló mesefigurától elvárunk. Kedve van az embernek újra és újra levenni a polcról és belelapozni...

Képdömpingért és egyéb érdekességekért a könyv hivatalos oldalán érdemes körülnézni.

Rorimack